Віртуальна читальня _ вірші, загадки, легенда та казка про маму

Найзворушливіший день весни, День матері, святкується у другу неділю травня. До України День матері прийшов із Канади ще у 1928 році.
Однак у 1939 році свято вилучили зі списку свят СРСР. І знову День матері Україна почала святкувати лише з 1990 року. А з 10 травня 1999 року це свято є офіційним святом нашої країни. З нагоди свята усіх матусь ловіть добірку віршів, загадок, казку та легенду.

   У СВЯТО МАТЕРІ

  Травень розкинув

   Квіти в діброві,

   Килими стелить,

   Трави шовкові.


   То не пташата

   Щебечуть в гаю,

   Хлопці й дівчата

   Пісню співають.


   Хлопці й дівчата

   Прийшли з квіткам:

   Пошанувати

   Три наші Мами:


   Що першу — нашу

   Матінку рідну,

   Добру, мов сонце,

   Любу, погідну.


   Другу — Вкраїну

   Тугу-надію.

   Третю — на небі

   Матір Марію.

Леся Храплива-Щур



ЯКЩО ГОВОРИТИ МІЖ НАМИ

Якщо говорити 
Між нами,
То все починається 
З мами.

І казочка перша 
У світі,
І сонячна подорож 
В літо.

Найперші легенькі 
Сніжинки 
І сяюче диво — 
Ялинка.

Від мами — і літери, 
Й слово,
І зроблена разом 
Обнова...

Якщо говорити 
Між нами,
То все починається 
З мами.
Марія Пономаренко

    Моя матуся 

Матусю моя рiдненька,

Риси твого обличчя

Я збережу в обличi своїм.


Матусю моя найкраща,

Всi твої вмiння й таланти

Я зебережу у руках своїх.


Матусю моя найдобрiша,

Всi твої добрi справи

Я робитиму вслiд тобi.


Матусю моя наймилiша,

Всю твою вiру й любов

Я примножу у серцi своїм.

Тетяна Винник


МАТУСИНІ ОЧІ

На мене звернені очі:

Великі, карі, жіночі.

В своїй любові бездонні.

Магічні, як у Мадонни.

Добром налиті до краю. 

Я з них наснагу черпаю.

За них я Богу молюся —

Кохані очі матусі.

Олеся Мамчич




МАМИНА ЛЮБОВ

Вчитель мене хвалить,

бо учуся добре,

хлопці поважають,

тому що хоробрий.


Всі дівчата люблять,

бо не задираюсь,

бабусі на лавках —

бо чемно вітаюсь.

Тренер каже схвально:

“В спорті ти мастак”,

і лиш мама любить

мене просто так.


В щасливі години,

в години біди,

знаю, мене любить

матуся завжди.

 Галина Манів

       

МАМУ ПОТРІБНО НЕ ТІЛЬКИ ЛЮБИТИ...

Ми мам своїх любим найдужче у світі!

Зі мною, звичайно, погодишся ти.

Та маму потрібно не тільки любити, —

Маму потрібно іще й берегти.


Ми мам своїх любим!.. А посуд не митий...

Та й в хаті згодилося б теж підмести...

А маму потрібно не тільки любити, —

Маму потрібно іще й берегти...


Щоб ласкою мами, як сонцем, зігріті,

Могли ми веселі й щасливі рости,

Нам маму потрібно не тільки любити, —

Маму потрібно іще й берегти!

Степан Андрійович

    

  

      ПІСНЯ МАМИ

За далекими морями 

Не забуду пісню мами, 

Що вона мені співала,

Як малою колихала... 


Бо ця пісня колискова — 

Це моя чудова мова,

Де бринить у кожнім слові 

Безконечний світ любові...  

  Надія Козак       


       ПІСНЯ ПРО МАТІР

Минають роки, i ми вже дорослі, 

Та не хвилюйтесь Ви, мамо, за нас,

Хоч сивиною вдяглося волосся,

Ви завжди будете, мамо, між нас...


Мамині очі – чисті як небо,

Мамине серце – щире як світ

І приголубить, і вселить надію,

Рідна матусю, де Ви там – мій дім.


В роки війни Ви себе не жаліли

І світлий День наближали щосили,

Біль і страждання – це все пережили,

За що Вам, мамо, низький уклін.


Мамина пісня летить журавлями

Та всім дарує любов і тепло...

Мамині руки ніжно зігріють

І обіймуть, як у світі ніхто.


Добре ім’я Ваше знають повсюди

Ви ж нам були і порадником, й другом,

Віру і правду несли завжди людям,

З Вами були теплі, сонячні дні. 


Мамина доля – гірка та солодка,

Мов та калина червона в саду.

Ви – найдорожча у світі,  єдина 

Рідна матусю, я так Вас люблю... 

Ірина Мацкова


Загадки про маму

Ніжна, лагідна і мила,

На цей світ нас народила.

Я до неї пригорнуся,

Це ріднесенька… (матуся)


Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте: хто це? (Мама)


Хто нас, діток, міцно любить?

Хто нас ніжно так голубить?

Як ми хворі — цілі ночі

Не стуляє свої очі.


Хто для нас пісень співає,

Хто в негоду забавляє.

Гарні нам дає ляльки

І розказує казки?

(Рідна матуся)


Легенда. Ангел на землі.

За день до свого народження дитина запитала у Бога:

- Кажуть, завтра мене посилають на Землю. Як же я буду там жити, адже я така мала і беззахисна?

Бог відповів:

- Я подарую тобі ангела, який буде чекати тебе і піклуватися про тебе.

Дитина задумалася, потім сказала знову:

- Тут на Небесах я лише співаю і сміюся, цього достатньо мені для щастя.

Бог відповів:

- Твій ангел співатиме і посміхатиметься для тебе, ти відчуєш його любов і будеш щасливою.

- О! Але як я зрозумію його, адже я не знаю його мови? - Запитала дитина, пильно дивлячись на Бога. - А що мені робити, якщо я захочу звернутися до тебе?

Бог м'яко торкнувся дитячої голівки і сказав:

- Твій ангел складе твої руки разом і навчить тебе молитися.

Потім дитина запитала:

- Я чула, що на Землі є зло. Хто захистить мене?

- Твій ангел захистить тебе, навіть ризикуючи власним життям.

- Мені буде сумно, тому що я не зможу більше бачити тебе ...

- Твій ангел розповість тобі про мене все і покаже шлях, як повернутися до мене.Так що я завжди буду поруч з тобою.

У цей момент із Землі стали доноситися голоси, і дитина в поспіху запитала:

- Боже, скажи ж мені, як звуть мого ангела?

- Його ім'я не має значення. Ти будеш називати його Мама.

Найкраща мама

Українська народна казка Подніпров’я (Наддніпрянщини)

Одного разу на базарі циганка загаялася і загубила своє циганча. Циганя почало гірко плакати і кликати маму. Його обступили люди і почали розпитувати, яка ж у нього мама.

— Дуже гарна, найкраща у світі, — плачучи, відповідає циганча.

Люди зацікавилися і дуже хотіли побачити його маму. Вони підводили до нього дуже гарних жінок, справжніх красунь, а циганя кричить, що це не його мама, бо у нього мама красивіша.

Так тривало годину. Нарешті появилася циганка. Вона була в брудному одязі. Очі мала великі і витрішкуваті, великий, як перепічка, ніс. Циганя побігло до неї, радісно вигукуючи:

— Це моя мама!



Популярні публікації