Читайте безоплатно під час карантину!
Журнал “Джміль” знає
чим порадувати тих, хто залишається вдома, і відкриває безоплатний доступ до своїх сторінок.Тема номера зацікавить усіх дошкільнят і молодших школярів — адже в ньому йдеться про одне з найголовніших свят року — Великдень. Цей випуск допоможе пригадати з дошкільниками українські традиції його святкування, розгорнувши освітні ситуації “Готуємося до Великодня” та “Чому важливий гарний настрій?”, а також здійснити освітню подорож “Великодні традиції в Україні та у Європі”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Великдень” (1 клас), а також використати публікації журналу під час підготовки до відзначення цього свята (2 та 3 класи)
Весна — радісна, життєдайна пора року. Уся природа пробуджується, оновлюється. Красуня весна прикрашає землю першими несміливими квітами й травичкою, вбирає дерева ніжною зеленню, сповнює повітря дзюрчанням струмочків, співом пташок…Невипадково саме навесні ми відзначаємо найбільше свят. Підготуймося разом з малятами зустріти одне з найголовніших у році — Великдень. Розкажіть дітям про його сутність, українські традиції святкування. Здійсніть мандрівку світом і дізнайтеся, як відзначають це свято різні народи.
Обговоріть такі питання.
Чому Великдень — особливе свято?
Що створює напередодні свята піднесений настрій?
Як прикрасити оселю до Великодня?
Чи тільки це треба зробити?
Що приємного ми можемо зробити для рідних та друзів на Великдень?
Як слід поводитись напередодні та в день цього свята?
Які ви знаєте українські традиції його відзначення?
Як святкують Великдень у ваших родинах?
Поговоріть і про інші весняні свята. Пригадайте, які з них ми відзначаємо в родині, поміркуйте, як варто до них готуватися.
Обговоріть, які свята варто відзначити в класі та як саме це краще зробити. Складіть усі разом план підготовки до весняних свят, розподіліть обов'язки.
Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах
Матеріали квітневого випуску журналу “Джміль” (2020, № 4) допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Великдень”. Коротко розглянемо його публікації.
Освітня подорож “Великодні традиції в Україні та у Європі”
Діалог-спогад “Святкуємо Великдень”. Здійсніть разом з дітьми віртуальну подорож до парку на великодній пікнік. Розпитайте їх про те, як зазвичай вони святкують Великдень у родинах, пригадайте українські традиції його відзначення, основні ознаки та атрибути цього свята. Сплануйте, як організуєте святкування у групі.
Освітня подорож “Привіт, Великодній Кролику!”.
Ознайомте дітей із європейськими традиціями святкування Великодня. Вивчайте назви кольорів англійською, складаючи писанки до кошика.
Діалог-роздум “Найбільша чеснота у світі”.
Розглядаючи близьку й зрозумілу дітям життєву ситуацію, обговоріть, що таке жертовність, коли вона проявляється, які риси характеру допомагають людині поступитися своїми інтересами заради іншого, у яких випадках варто так чинити. Поміркуйте разом з дітьми, як можна віддячити за добро і чи завжди треба чекати подяки за добрі вчинки.
Освітня ситуація “Чому важливий гарний настрій?”
Освітня подорож “Сонечко нам сяє і надвір гукає”.Роздивляючись сюжетну картину та розв'язуючи цікаві завдання до неї, пригадайте з дітьми весняні прогулянки. Запропонуйте малятам придумати власні завдання до картини.
Діалог-дослідження “Чарівні слова”.
Обговоріть, які слова і чому ми називаємо чарівними, пригадайте їх якнайбільше, змоделюйте ситуації повсякденного життя, у яких потрібно вживати чарівні слова.
👀Діалог-дослідження “Як спекти добрі пасочки?”.
👀Діалог-дослідження “Як спекти добрі пасочки?”.
Роздивіться з дітьми комікс, поміркуйте, як впливає настрій на результати наших старань.
👀Освітня ситуація “Готуємося до Великодня”
👀Освітня подорож “Мереживне диво”. Зазирніть у майстерню, де створюють різьблені писанки.
👀Виготовлення великодньої листівки з писанкою-"витинанкою".
👀Створення великоднього віночка.
👀Мінівистава “Недалечко писане яєчко”.
👀Розучування гаївок та рухів до них.
👀Освітня ситуація “Весняні радощі”
👀Діалог-дослідження “Весняні радощі”. Прочитайте дітям вірші, поговоріть про ознаки весни, пробудження природи.
👀Досліди “З днем народження, рослинко!”. Виконайте разом з малятами досліди, які допоможуть з'ясувати, як із зернятка з'являється рослина, як вона розвивається.
👀Діалог-дослідження “Про маленьку цибулинку”. Прочитайте казочку про цибулькову квіточку та розкажіть дітям, чому першоцвіти здебільшого мають саме такі корінці.
👉Завантажити фрагмент публікації
👀План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 4, 2020.
👀Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали квітневого випуску журналу “Джміль” (№ 4, 2020) “Великдень” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
розповісти дітям про найважливіші державні свята України — [2 ГІО 5-8.3-7];
навчити дотримуватися встановлених правил поведінки під час проведення державних свят — [2 ГІО 5-8.3-8];
сприяти усвідомленню учнями себе громадянами України; навчити виявляти патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави, традицій і звичаїв свого краю — [3 ГІО 8.3];
пояснити важливість відродження та збереження традиційних ремесел — [2 ТЕО 3-2.2-2];
навчити дітей з допомогою дорослих чи самостійно виготовляти та оздоблювати вироби, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел (використання різних технік для виготовлення та оздоблення виробів: витинанки, вишивки та ін.) — [4 ТЕО 2.1; 2.2], [2 ТЕО 3-2.1-3 / 2 ТЕО 3-2.2-3];
навчити зіставляти й розрізняти вироби традиційних та сучасних ремесел (витинанка, різьблення тощо) — [2 ТЕО 3-2.2-1];
навчити виготовляти доступні атрибути до свят та урочистостей — [2 ГІО 3-7.1-5].Джміль № 4, 2020 — “Великдень”
Завантажуйте й читайте в електронному вигляді весь журнал або його окремі статті! Якщо ви ще не маєте коду доступу, натискайте кнопку і реєструйтеся на сайті:👉